دانستنی ها

رویداد همتایابی چیست؟

رویداد همتایابی بستری برای برگزاری جلسات B2B و B2G و G2G و انجام مذاکرات هدفمند برای دستیابی به قراردادها و تفاهمات تجاری است. در واقع شرکت کنندگان درفرآیندی آگاهانه و از پیش برنامه ریزی شده و هدفمند همکاری عای خود را توسعه می دهند.

رشد و ادامه حیات بنگاه­‌ها به‌صورت جدی به توانمندی آن­ها در توسعه محصولات و خدمات نوآورانه، یادگیری خلاقانه و پیکره‌بندی مجدد سازمانی وابسته گردیده است. در چنین شرایطی، کمتر بنگاهی وجود دارد که تمامی منابع و توانمندی‌های لازم برای پایدار نگاه داشتن مزیت رقابتی خود و مواجهه مؤثر با عدم اطمینان‌های محیطی را در اختیار داشته باشد. در این خصوص، اکتساب سریع و کارای منابع مکمل از بیرون مرزهای بنگاه، یادگیری، تسهیم هزینه‌ها و ریسک‌های توسعه تکنولوژی و بازار، تسهیل و تسریع در تنظیم استانداردهای فنی و همچنین دستیابی به مزیت‌های ناشی از مقیاس، ازجمله پیشران‌هایی است که برقراری روابط استراتژیک و توسعه همکاری میان بنگاه‌ها را تبدیل به یک ضرورت نموده است. یک راه متداول برای توسعه همکاری های تجاری شرکت در رویداد ها است.

این روزها ، همتایابی و شبکه سازی هدف اصلی شرکت کنندگان و حامیان در رویدادهای تجاری است. رویدادهای همتایابی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از دنیای تجارت هستند و برای مشارکت کنندگان این امکان را فراهم مینمایند تا ظرفیت ها ، مزیت ها ، خدمات و محصولات خود را معرفی کنند و در مقابل برای حل چالش ها و تامین نیازها با طرف های متناظر به مذاکره پرداخته و به توافقات مدنظر دست پیدا کنند،  سرمایه گذاران ، مدیران شرکت ها ، متخصصان و نمایندگان نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی از مخاطبین رویداد همتایابی هستند که طی جلسات B2G و B2B زمینه ساز حل مسائل حول محورهای اصلی رویداد می شوند. نکته حائز اهمیت در رویداد همتایابی برگزاری جلسات هدفمند و از پیش تعیین شده به جای شبکه سازی اتفاقی در محل های اجتماعات است؛اثر بخشی رویداد همتایابی در مقایسه با سایر رویدادها نظیر نمایشگاه ها و سایر گردهمآیی ها را می توان در تعداد و کیفیت اسناد تجاری تنظیم و امضا شده به وضوح مشاهده کرد. فرآیند همتایابی با انجام هماهنگی و برنامه ریزی دقیق پیش از برگزاری بر اساس تقاضا و نیاز مشارکت کنندگان رویداد صورت می گیرد و دسترسی به نتایج مطلوب را برای شرکت کنندگان تسهیل می نماید.

اثر بخشی رویداد همتایابی در مقایسه با سایر رویدادها نظیر نمایشگاه ها و سایر گردهمآیی ها را می توان در تعداد و کیفیت اسناد تجاری تنظیم و امضا شده به وضوح مشاهده کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *